Kelebihan Kolagen Untuk Kulit Lebih Cerah dan Anjal

Assalamualaikum & Hai,

kolagen untuk kulit gebuSebagai kaum wanita, memang fitrah kita untuk sentiasa kelihatan cantik kan? Sebabtu kalau perhatikan dunia hari ini, jual lah apa saje produk dengan tagline “kulit cerah dan sekata seawal 3 minggu”, ha, terus berpusu-pusu orang beli! Hehe

Sejak makan vitamin Shaklee, Ayu mula try untuk pelbagaikan jenis vitamin yang Ayu ambil. Daripada pil, Ayu cuba pulak makan Collagen Powder. Yela, bila dah berusia ni, memang muka macam dah susut je kolagen ni. Dapat pulak Ayu ni jenis muka berjerawat sebelum ni, memang dah makin merosot kandungan kolagen dalam kulit kesan daripada facial treatment dulu. Huhu 🙁

Apa Istimewanya Shaklee Collagen Powder?

Sebelum ni Ayu pernah cuba kolagen keluaran produk lain. Tekstur nya agak kasar dan naik jerawat kat muka. So masa mula-mula nak makan kolagen Shaklee ni, takut jugak. Mana tahu tak sesuai dengan kulit kan. Tapi Alhamdulillah memang lain sangat kolagen ni dengan kolagen produk lain.

1) Suplemen kolagen yang unggul.

ikan merah lasak

Mengandungi 4,000 mg kolagen RSS (Red Snapper Scale). Red Snapper ni bahasa mudahnya sisik ikan merah, iaitu kolagen Shaklee dibuat daripada sisik ikan merah yang tahan lasak, elastik, tahan terhadap tekanan dan berkualiti tinggi. Ikan merah ni hidup di dalam laut yang kedalaman melebihi 5,000 meter. Memang tahan terhadap tekanan yang menghasilkan sisik ikan yang sangat berkualiti.

2) Mempunyai jisim molekul yang sangat ringan.

Jisim molekul serendah 1,000 Dalton sahaja, dan mempunyai asid amino sekitar 3000. Bila jisim molekul ringan, so ia mudah la sangat untuk diserap dalam tubuh dan membantu tingkatkan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan. Kebanyakkan kolagen lain, jisim molekul ada yang melebihi 300,000 Dalton tau! kandungan asid amino pulak dalam 25-30 je..Huhu..patutla dulu makan kolagen kurang berkesan, rupanya susah sangat badan nak serap saiz nya yang besar tu.

3) Ramuan yang semulajadi

Kandungan yang digunakan dalam Kolagen Shaklee ni pulak adalah 100% semulajadi dan selamat. Tiada bahan perasa tiruan, gula, ataupun pewarna yang sintetik. Untuk jenis kulit sensitif macam Ayu ni, Alhamdulillah memang membantu. 🙂

4) Terdapat ramuan lain yang menjadikannya kolagen terbaik di pasaran.

Terdapat 7 ramuan utama untuk mempertingkatkan keberkesanan kolagen dan menyokong kecantikan dari luar dan dalam.

collagen promo 2

  •  Kolagen dari sisik ikan merah: Sisik ikan merah adalah sumber kolagen yang premium dengan kurangnya pencemaran dan kadar penyerapan yang tinggi berbanding dengan kolagen haiwan.
  • Ekstrak biji Camellia Japonica: Terdiri daripada asid oleik, satu emolien dan pelembap kulit yang hebat, dan isoflavon iaitu antioksidan semulajadi yang mampu mengurangkan radikal bebas.
  • Ekstrak Pfaffia: Juga dikenali sebagai ginseng Brazil. Gabungan bersama ekstrak biji Camillia Japonica membantu penghasilan kolagen dengan asid hialuronik yang penting untuk menjadikan kulit lembut, lembap dan licin. 1 gram asid hialuronik mampu menahan sebanyak 6L air. Hebat kan?
  • Elastin daripada kolagen ikan: Elastin memelihara kulit menjadi fleksbel tetapi tegang dan melantun apabila kulit ditarik (kena imagine ni. hehe). Ia berfungsi untuk mengekalkan kulit menjadi tegang, anjal dan elastik.
  • Vitamin C dan B: Menggalakkan penghasilan kolagen dan menentang radikal bebas yang boleh merosakkan kulit kita.
  • Ekstrak kekerang: Glukosamin dalam ekstrak kekerang membantu sintesis bendalir sinovia yang penting untuk pergerakan sendi dan melegakan ketidakselesaan mata.
  • Lactobacillus Acidophilus: Sejenis bakteria baik yang mengimbangi mikroflora usus dna membantu membina semula sistem usus yang sihat dan meningkatkan penyerapan kolagen.

Apakah kelebihan Collagen Powder Shaklee?

  • Mengembalikan keanjalan kulit
  • Meningkatan kelembapan kulit
  • Mengelakkan kulit kering
  • Mencerah dan mengurangkan pigmentasi dan jeragat di wajah
  • Menegangkan payudara dan punggung
  • Anti-penuaan
  • Mengurangkan kedutan
  • Mengecilkan lubang pori-pori di wajah
  • Mengurangkan ‘eye bag’
  • Meningkatan kecergasan tubuh badan
  • Memberikan kesuburan dan menguatkan rambut
Ujian klinikal ke atas Shaklee Collagen Powder membuktikan 71% pengguna mempunyai tesktur kulit yang lebih gebu selepas mengggunakannya selama 8 minggu berturut-turut. Ha, takde istilah cantik gebu selepas 3 hari ye, nak cantik memang la kena ambil masa sikit. Tapi berbaloi-baloi! 😀
collagen terbukti berkesan
  • 69% peningkatan terhadap kelembapan kulit
  • 75% peningkatan terhadap kelicinan kulit
  • 90% peningkatan terhadap keserian wajah dan kulit
  • 80% pengurangan kedutan diwajah

Berapa harga dan bagaimana cara makannya?

Untuk penyerapan yang lebih baik, collagen powder elok diambil ketika perut kosong. Ayu sarankan pengambilan kolagen seperti berikut:

1) Makan pada waktu pagi (sebelum sarapan) atau sebelum tidur.

2) Boleh bancuh di dalam air kegemaran anda dan minum, contohnya air oren, ribena dan lain-lain. Tapi bukan air panas tau..Kalau Ayu, lebih suka minum collagen yang dibancuh dengan performance drink, Shaklee.

3) Kalau boleh, elakkan pengambilan makanan dalam 30 minit selepas pengambilan kolagen. Ini untuk memastikan penyerapan kolagen yang maksimum di dalam badan.

Harga Collagen Powder?

Harga 1 kotak Shaklee Collagen Powder adalah RM 298. Tapi, bulan December 2015 ni adalah bulan promosi collagen tau, memang harga boleh murah lagi la! Hehe

a) Promosi beli 6 kotak kolagen PERCUMA 1 kotak

b) Promosi beli 2 kotak kolagen, DISKAUN 5%

Untuk sebarang pertanyaan, order dan consultation, boleh segera hubungi Ayu di 019-2440991 ye. 🙂

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge