Mealshakes Bantu Atasi Sembelit dan Tambah Selera Makan Anak

Assalamualaikum..

Harini Ayu nak share tentang mealshake. Mealshake ni bukan je sesuai untuk kanak-kanak, tapi vitamin untuk satu keluarga. Kadang Ayu campur dengan ESP dan minum untuk tambahkan tenaga. Untuk tambahkan selera makan Imran pula, Ayu bancuhkan dalam susu dia.

Memang nampak beza sebab sebelum ni Imran lari bila Ayu bawa nasi, sekarang ni dia pulak yang minta pinggan dan nasi. Lepastu cepat-cepat dia duduk di atas tikar ABC dia, untuk tunggu makanan sampai depan mata. Hehe Alhamdulllah..

Shaklee+Meal+Shakes+4

Dalam video ni, 2 orang ibu ni ada masalah dengan anak kurus kering dan selalu sakit di taska. Tapi mereka dah menemui jalan penyelesaiannya. Jom tengok ni:

Kelebihan Mealshake:

  • Kurangkan gatal-gatal atau Ekzema
  • Untuk Tumbesaran Anak
  • Untuk Perkembangan Minda yang cerdas
  • Untuk Tingkatkan Selera Makan anak
  • Untuk Anak yang dah berhenti susu ibu
  • Untuk Anak kekal aktif dan bertenaga
  • Sebagai perlindungan jangkitan penyakit kepada anak-anak
  • Meningkatkan berat badan anak supaya bukan di border line lagi.
  • Membantu anak fokus dalam pelajaran
  • Membantu kurangkan kekerapan asthmadan tingkatkan imunisasi badan
  • Mengatasi masalah sembelit pada anak
  • Supplement yang sesuai untuk anak yang menghadapi masalah diabetes tahap 1
  • Membantu menurunkan berat badan anak yang obesiti
  • Ambil semasa sarapan meningkatkan kecergasan seawal pagi
  • Supplement yang sangat mudah disediakan, boleh dicampurkan ke dalam susu atau minuman bijirin

6 fakta tentang Mealshake:

1. Nutrisi Lengkap

  • Menyediakan 24 jenis vitamin A- Z ,mineral dan ‘Trace Mineral’. Kekurangan ‘trace mineral’ akan memberi kesan kepada penyerapan vitamin-vitamin dan menyebabkan enzim tidak aktif. Ia juga mengandungi soya lecithin yang bertindak dengan vitamin larut lemak.
  • Sesuai untuk mereka yang ‘susah’ menelan pil dan juga mereka yang ingin menjaga berat badan.

2. Membekalkan Nutrien Kepada Sel-sel

  • Kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa)
  • Membantu dalam membentuk kulit, kuku, rambut,organ-organ, darah, sel-sel imunisasi dan sebagainya.

3. Untuk Pembesaran

  • Mengandungi asid folik, Biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel dalam proses membesar.

4. Anti-oksida

  • Mengandungi vitamin A, C, E, zink dan selenium yang merupakan komponen anti-oksidan untuk anti-penuaan.
  • Sesuai untuk mereka yang ingin kelihatan lebih muda dan mementingkan kecantikan.

5. Pemulihan Kulit

  • Mengandungi vitamin B-Kompleks yang lengkap, iron, dan copper untuk membentuk sel darah merah yang sihat, sekali gus meningkatkan warna kulit.

6. Detox

  • Kaya dengan serat yang membantu (peristalsis kolon dan perut / buang air besar) untuk menyingkirkan lemak berlebihan dan bahan buangan daripada kolon dan perut.
  • Sesuai untuk kanak-kanak serta orang dewasa yang sering mengalami masalah sembelit

——————————————————————————————————————-

Kanak-kanak kalau sembelit memang kesian kan. Kita yang orang dewasa pun sakit, apa lagi kanak-kanak. Macam Pn Ana ni dia kongsikan cara dia selesaikan masalah sembelit anak dia. Kasihan, sampai menangis sebab tak boleh nak membuang.

 

Kalau anda berminat untuk dapatkan mealshake atau sebarang produk Shaklee, boleh terus hubungi Ayu untuk tempahan. Jika anda berada di area berdekatan Jenjarom, Telok Panglima Garang atau Banting, Ayu boleh COD pada anda. Jika tidak, penghantaran oleh pos laju sehingga di hadapan pintu rumah anda. Hehe 🙂

Salam sayang,

Ayu Nutrisihat (019-2440991)

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge